ECHT®: Instagram Collab

Case: ECHT®: Instagram Collab

Maak kennis met de nieuwste Instagram collab, namelijk ‘bijdrager uitnodigen’ en ontdek de kracht hierachter.

Je hebt ze vast wel eens zien liggen in de Sligro, Shell of wellicht bij jouw favoriete keurslager! De kleurrijke houtskool en briketten zakken van het merk ECHT®. Als trotste eigenaren van ECHT® Houtskool & Briketten zijn Marnix en Evert altijd op zoek naar manieren om barbecuen leuker te maken. En dat begint natuurlijk al bij het houtskool wat je gebruikt voor jouw vlees, vis of groente op de bbq.

ECHT Houtskool Briketten Logo

ECHT® Houtskool & Briketten

Coark Instagram Collab 1

De kansen

Nu zijn er naast onszelf ook vele anderen die even enthousiast over de producten van ECHT®, zoals online slagerij The Butchery. Sinds dit jaar zijn ook de houtskool en briketten-producten van ECHT® verkrijgbaar in de webshop van de online slager.

Maar hoe maak je deze samenwerking duidelijk aan je doelgroep? Door dit te delen via social media natuurlijk!

In samenwerking met de BBQ-experts van Smokey Basterds hebben ECHT® en The Butchery een reeks video’s laten produceren voor social media. Specifiek Instagram, ook afgekort als IG. En dan bedoelen we niet je standaard recepten video’s, maar leuke en toegankelijke content. Allemaal bedoeld om op een laagdrempelige manier de associatie tussen ECHT® en The Butchery sterker te maken voor de kijker.

Maar nu de kracht achter deze campagne, namelijk het voeren van een Instagram collab, maar wat bedoelen we hiermee?

Instagram collaboration post

Wanneer we praten over een Instagram collab of Instagram collaboration post, bedoelen we dat er een post is gemaakt tussen 2 of meer IG-accounts. Let op: dit is anders dan simpelweg iemand taggen in een post.

Wanneer jij een post plaatst en een ander IG-account uitnodigt als bijdrager, kan diegene deze uitnodiging accepteren. Eenmaal geaccepteerd verschijnt jouw post ook op zijn/haar tijdlijn, alsof diegene de post zelf heeft geplaatst. Zo komt een samenwerking natuurlijker over plus delen jullie elkaars volgers, likes en reacties.

Meer informatie

Onze resultaten

Voor deze campagne heeft ons content-team 8 short form video’s geproduceerd. Door o.a. The Butchery en Smokey Basterds uit te nodigen als bijdragers, zie je dat de interactie (lees: weergaven, comments en likes) erg hoog ligt vergeleken met de voorgaande video’s.

Bekijk hieronder een LinkedIn-post, waarin wij dieper ingaan op de resultaten:

Instagram collaboration post Coark blog over Instagram collab

Meer informatie
Coark Instagram Collab 3
Coark Instagram Collab 4

De conclusie

Waarschijnlijk komen er nog veel meer hoogtepunten aan, maar deze usercase met betrekking tot een Instagram collab wilde wij graag delen met jou!

Hulp nodig bij het maken van content?

Mocht je ook verlegen zitten met het maken van content en heb je hier hulp bij nodig, laat het ons weten. Wij helpen jou graag om jouw social media-kanalen te verrijken met nieuwe foto’s/video’s, zodat jij zichtbaar wordt voor jouw doelgroep.

Benieuwd naar onze andere projecten?

Duik dieper in onze cases en ontdek hoe we diverse uitdagingen hebben omgezet in succesverhalen. Krijg inzicht in onze kracht gecombineerd met creativiteit, maar ook inspiratie voor wat mogelijk is voor jouw eigen projecten.

TikToon Google

Verzamel snel
Google reviews

Ontvang binnen 3 seconden een Google review ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️