Man-Box: Organisch Uitverkopen met SEO

Case: Man-Box: Organisch Uitverkopen met SEO

Graag nemen wij je mee in de wereld van Man-Box, tegenwoordig ook wel de Breekbox genoemd. Dit was ons (Kevin & Wesley) eigen product. Een stoere cadeaubox volledig gericht op de man, want wat is nou moeilijker dan een origineel cadeau te verzinnen dan voor mannen? Precies.

Onze herlancering van Man-Box vond plaats in 2020, midden in de coronacrisis. Door o.a. de support van bekende artiesten en influencers kreeg Man-Box gelijk een vliegende start.

MAN-BOX LOGO BLACK

Originele cadeau's, kerstpakketten & relatiegeschenken

Man-Box Organisch Uitverkopen met SEO 1

De kansen

Maar zoals elke beginnend bedrijf kan beamen, is het begin altijd een vliegende start. Alles gaat voor de wind, totdat de nieuwigheid van je product of bedrijf er af is. Dan begint pas het echte ondernemen.

Man-Box stond voor de uitdaging om duidelijk te maken wat de meerwaarde was van het product. Een Man-Box is eigenlijk uniek in zijn soort, aangezien je het product niet direct kan vergelijken met iets anders. Wanneer wij bijvoorbeeld praten over een handcrème, weet je direct waar wij het over hebben.

Man-Box moest meer uitleg verschaffen, wilden wij de consument overhalen tot aankoop. Dit hebben wij weten te behalen door ons te focussen op SEO. Het doel? Alle keywords omtrent mannencadeaus proberen uit te spelen door er artikelen (lees: blogs) over te schrijven.

Onze piek en focus lag voornamelijk rondom het Kerstseizoen. Waarom? Met Man-Box deden wij namelijk naast particuliere verkopen (B2C) ook veel zakelijke orders (B2B) in de vorm van Kerstpakketten. Ook hiervoor hebben wij enorm veel artikelen geschreven. Denk maar aan blogs met als titels ‘Stoer Kerstpakket, Kerstcadeau Voor Hem, Kerst Cadeaubox’ en meer.

Enerzijds hebben wij gekozen voor deze strategie omdat wij via een blog of landingspagina meer informatie konden bieden over onze producten. Anderzijds was het advertentiebudget eerlijk gezegd ook minimaal. Hierdoor hebben we gekeken naar wat we wel konden doen en Man-Box niet teveel geld ging kosten. Kortom, blogs schrijven!

Meer informatie

Onze resultaten

Het resultaat? Wij hebben in 2021 onze volledige Man-Box voorraad aan boxen organische (met behulp van SEO) weten uitverkopen.

Hiervoor hebben wij minimale kosten gemaakt, meer winst overgehouden plus behouden deze (kerst)pagina’s hun waarde. Dat betekent dat volgend kerstseizoen dezelfde pagina’s hetzelfde effect kunnen generen.

Zie hieronder in de afbeelding hoe het aantal organische bezoekers op man-box.nl steeds harder toenemen richting het kerstseizoen.

Meer informatie
Man-Box Organisch Uitverkopen met SEO 4
Man-Box Organisch Uitverkopen met SEO 2

De conclusie

Inmiddels is Man-Box ondergebracht bij Verwenboxen en heeft het een nieuwe naam gekregen, namelijk Breekbox. De website is daarmee ook uit de lucht, maar deze case blijft nog altijd even belangrijk en persoonlijk voor ons.

Mocht je nog een origineel kerstpakket zoeken, raden wij zeker aan om deze pagina te bezoeken: https://verwenboxen.nl/collections/breekbox.

Benieuwd naar onze andere projecten?

Duik dieper in onze cases en ontdek hoe we diverse uitdagingen hebben omgezet in succesverhalen. Krijg inzicht in onze kracht gecombineerd met creativiteit, maar ook inspiratie voor wat mogelijk is voor jouw eigen projecten.

TikToon Google

Verzamel snel
Google reviews

Ontvang binnen 3 seconden een Google review ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️